Špela Dragaš že dve desetletji del olimpijskih iger
Letošnje olimpijske igre so bile za slovensko gimnastiko izrednega pomena, saj smo prvič v zgodovini imeli predstavnico tako v športni kot tudi v ritmični gimnastiki. Slovenske barve sta uspešno zastopali Lucija Hribar in Ekaterina Vedeneeva. Slovenija pa ni imela svojih predstavnikov le med športniki, vendar tudi med sodniki. Na gimnastičnem delu tekmovanja so ocene podeljevali trije slovenski sodniki, in sicer Špela Dragaš, Vesna Stare Crnjac in Enes Hodžić Lederer.
Največja tekmovanja, kot so svetovna prvenstva in olimpijske igre, so izjemno stresna za športnike in trenerje, velik pritisk in odgovornost pa čutijo tudi sodniki, česar je slovenska mednarodna sodnica v ritmični gimnastiki Špela Dragaš že vajena. Špela je v olimpijskem ciklusu 2022 do 2024 ohranila najvišji nivo sojenja v mednarodnem merilu, kar imenujejo brevet I. V samem sodniškem vrhu je že vse od leta 2001, ko je po takratnih pravilih postala tako imenovan FIG expert. V lanskem letu je s strani Mednarodne gimnastične zveze prejela prestižno priznanje za dolgoletno mednarodno sojenje. V novembru preteklega leta je prejela uradno povabilo s strani Mednarodne gimnastične zveze za sojenje na olimpijskih igrah, vabilo, ki zgovorno pove veliko o njenem visokem strokovnem sodniškem znanju, ki ga Špela vsako leto opravi na največjih tekmovanjih.
Špela Dragaša je s svojo mednarodno sodniško karieri pričela leta 1993. Od takrat je sodila na mnogih evropskih prvenstvih, svetovnih prvenstvih, svetovnih pokalih in olimpijskih igrah. Prvič je Špela sodila na olimpijskih igrah leta 2004 v Atenah, nato je sodila OI leta 2012 v Londonu in leta 2016 v Riu, sedaj pa je tej zbirki dodala še OI 2024 v Parizu.
»Olimpijske igre v Parizu so bile zelo zanimive. Presenetilo nas je dejstvo, da za sodnike logistika ni bila urejena in smo morali od lokacije bivanja do dvorane priti sami. Vendar smo to neprijetnost pozabili v trenutku, ko smo stopili v dvorano. Samo vzdušje v dvorani je bilo fenomenalno, dvorana je bila polna do zadnjega kotička in publika je bila praktično ves čas na nogah. Neverjetna atmosfera. Sodnice nismo imele lahkega dela, vendar menim, da smo svoje delo odlično opravile. Med vsemi olimpijadami mi je najbolj v spominu ostala tista v Riu. Pravilnik je bil zelo zanimiv za gledanje, za neverjetno vzdušje pa je poskrbela prepolna dvorana, ki je spodbujala vse nastopajoče. Tudi samo tekmovanje je potekalo v osrednjem delu in smo si lahko tako ogledali tudi ostale dogodke, kar v Atenah ni bilo mogoče, saj smo bili umaknjeni od ostalih in izolirani od olimpijskega utripa,« je Špela strnila svoje misli o olimpijskih igrah, ki se jih je udeležila kot sodnik.
Za svoje odlično opravljeno delo na preteklih Olimpijskih igrah v Parizu je Špela v tem tednu prejela čestitke s strani predsednice Strokovnega odbora za ritmično gimnastiko pri Mednarodni gimnastični zvezi, saj je sodniško poročilu s tekmovanja, ki je bilo opravljeno z JEP analizo, pokazalo da je dosegla oceno »Excellent«.
Špela poleg sodniške vloge v ritmični gimnastiki opravlja tudi vlogo trenerke. Poleg zgoraj naštetih olimpijskih iger, se je udeležila tudi Olimpijskih iger v Tokiju 2020, vendar v trenerski vlogi. Na olimpijskih igrah je spremljala svojo dolgoletno italijansko tekmovalko Alexandra Agiurgiuculese (o.p. Špela živi in deluje v Udinah, Italija), ki je medalistka svetovnih in evropskih prvenstev.
»Kot sodnica vedno sodiš delo drugih ljudi. Če primerjam obe vlogi, sem raje v trenerski vlogi, saj lahko tako pokažem svoje videnje, zamisli, kreacije in tako lahko ustvarim nekaj novega ter doprinesem k športu,« je dejala Špela.